پروتکل های بهداشتی در ایام سال نو 1400 تشدید می شود

وزیر کشور بابیان این‌که پروتکل‌های بهداشتی در ایام عید 1400 تشدید می‌شود، گفت: برپایی چادرهای مسافرتی در بوستان‌ها و کنار خیابان و استفاده از مدارس و خانه‌های شخصی که مورد اطمینان نیست برای اسکان در ایام عید ممنوع است.

رحمانی فضلی  هفته گذشته در پایان سفر خود به قم در گفت‌ و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی شرایط سفرهای نوروزی، اظهار داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه مصوبه دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

دکتر مسعود مردانی نیز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص پیش بینی آینده کرونا در ایران بیان کرد: در مورد پیش بینی آینده کرونا در کشور با جهان تفاوت زیادی نداریم؛ و از نظر میزان مرگ و میر ؛ ابتلا و میزان اشغال تخت های بیمارستانی در رنکینگ سازمان جهانی بهداشت همواره جزء 10 کشور اول دنیا بودیم و هستیم .

وی با اشاره به این که پیش بینی ها بر این است که باید با بیماری کرونا مدتها زندگی کنیم؛ افزود: باید راه و روشی را که از نظر مواجهه با کرونا وجود دارد به مردم آموزش دهیم . معلمان ؛ مربیان ؛ اساتید دانشگاهها و… باید بدانند کرونا پدیده ای است که در زندگی ما وارد شده و روزانه بالغ بر 100 نفر در اثر ابتلا به این بیمای جان خود را از دست می دهند .

وی ادامه داد : پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که تا آخر تابستان سال 1400 کرونا با ما خواهد بود و حتی اگر رفتارهای پرخطر ادامه پیدا کند ؛ممکن است این زمان طولانی تر شود مگر آن که در این میان درمان موثر یا واکسنی تولید شود که سطح ایمنی را در افراد افزایش دهد.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا ضمن تاکید بر این مهم که باید به دستورات پیشگیری از کرونا عمل کنیم؛ خاطرنشان کرد: شستشوی مکرر دست باعث قطع زنجیره انتقال عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از یک فرد بیمار به سایرین می شود ؛ همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کاهش میزان ابتلا موثر است و تا حد امکان نیز باید از انجام سفرهای غیر ضروری و تجمّعات پرهیز نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.