انتقال مبتلایان به مواد مخدر

انتقال تخصصی مبتلایان به مصرف مواد مخدر به مراکز ترک اعتیاد

منظور از مواد مخدر موادی است همچون مواد افیونی، کوکائین، حشیش، محرک‌های آمفتامین و روانگردان‌های جدید!

بر اساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد تعداد مبتلایان به مصرف مواد مخدر در سراسر جهان بطور نامتناسبی افزایش یافته و متاسفانه کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

این گزارش می‌افزاید: به علاوه حدود ۱۲ میلیون نفر جزو مصرف کنندگان تزریقی هستند که ۱۴ درصد آنها به ویروس اچ آی وی آلوده‌اند. به گفته کارشناسان به طور کلی پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر برای سلامتی هم چنان با روندی مخرب و ویرانگر ادامه دارد.

یکی از مشکلات بهداشتی، درمان و اجتماعی جهان امروز ما، مصرف مواد مخدر است.

مصرف مواد مخدر، آسیب‌های جدی بر کارکردهای جسمانی، اجتماعی و شناختی افراد دارد. تخریب این کارکردها می‌تواند همراه با آسیب مغزی باشد که به دنبال مصرف مواد ایجاد می‌شود.

آسیب مغزی  همراه با سوء مصرف مزمن مواد مخدر و داروها اهمیت نظری و بالینی اساسی دارد.

وابستگی به مواد مخدر موجب آسیب‌هایی در عملکرد شناختی مخصوصاً در کارکردهای اجرایی ازجمله کنترل حرکات، انعطاف‌پذیری شناختی، کم شدن حافظه و سخت شدن تصمیم‌گیری می‌شود.

انواع مواد مخدر با تاثیرگذاشتن بر عملکرد مغز باعث بروز حالت نشئگی و لذت مقطعی می شوند و به همین دلیل مصرف طولانی مدت آنها باعث بروز مشکلات اساسی در کارکرد مغز و اعصاب می‌شود.

بسیاری از مواد مخدر مانند قرص‌های اکستازی، شیشه کوکائین و غیره تاثیرات مخربی بر مغز گذاشته و می‌توانند باعث از دست رفتن حافظه، از دست دادن قدرت تصمیم گیری، و اختلال حواس شوند.

روزانه 500 نفر از جوانان کشور ما مبتلا به اختلال وابستگی به مواد مخدر می‌شوند و این در حالی است که جمعیت وابستگان به مواد هر 10 سال دو برابر می‌شود.

در حال حاضر برخی از خانواده ها در کشور ما با مشکل ابتلا جوانان به سوء مصرف مواد مخدر مخصوصا از نوع صنعتی مواجه هستند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم مصرف هر کدام از این مواد میتواند تاثیرات جبران ناپذیری روی مغز گذاشته و موجب تخریب سلول های مغزی شود.

افراد مبتلا نشانه هایی شبیه به بیماران اعصاب و روان از خود بروز می دهند که در غالب اوقات خانواده ها را دچار سردرگمی میکند. بسیاری از خانواده ها در تماس با ما مطرح کرده اند که اصلا باور نمی کرده اند که فرزندشان مبتلا به مصرف مواد مخدر شده باشد و به همین علت درمان های مربوط به بیماری های اعصاب و روان را برای ایشان آغاز کرده بودند.

مرکز آمبولانس شفا بعنوان تنها مرکز آمبولانس تخصصی که توسط  روانپزشکان متخصص در ترک اعتیاد تاسیس گردیده با در اختیارگیری کادر مدیریتی و عملیاتی که سالها تجربه انتقال مبتلایان به مصرف مواد مخدر را داشته اند در خدمت خانواده هایی است که برای انتقال عزیزانشان نیازمند اقدامات پزشکی و عملی میباشند.

مرکز آمبولانس شفا ضمن ارتباط با چندین مرکز درمانی خصوصی و دولتی آمادگی دارد ضمن ارائه مشاوره های لازم به خانواده ها نسبت به انتقال مبتلایان به سوء مصرف مواد اقدام نماید.

ما به دغدغه ها و حساسیت های خانواده ها کاملا آگاه هستیم و بیشترین تلاش را انجام می دهیم تا امکان بهبودی و بازگشت عزیزان به زندگی سالم فراهم گردد.

ما بطور شبانه روزی پاسخگوی شما در تهران و سراسر کشور هستیم .