کرونا=بمب اتم

آخرین سوغات 99 کرونای برزیلی- شبیه بمب اتم

محققان هشدار می دهند که شیوع گونه کنترل نشده کرونا در بزریل به مثابه یک بمب اتمی می تواند موجب گسترش این همه گیری در سراسر جهان شود.

روزنامه دیلی میل، گونه P۱ ویروس کرونا که در برزیل ظاهر شده عفونی تر است و در اکثر ایالت های این کشور غالب شده است و هیچ نشانه ای از کند شدن روند شیوع آن وجود ندارد.

دکتر «روبرتو کرانکل» ، ریاضیدان بیولوژیکی در رصدخانه کووید -۱۹ برزیل، گفت: این اطلاعات به مثابه یک بمب اتمی است.

وی افزود: من از سطح [گونه های ] یافت شده متعجب هستم. رسانه ها معنی آن را منتقل نمی کنند. تمام گونه های جهش یافته کرونا قابلیت سرایت بیشتری دارند و این به معنی مرحله تسریع شده این اپیدمی است. این موضوع یک فاجعه است.

وزیر سابق بهداشت برزیل خاطرنشان ساخت  در حالی که همه جهانیان  رفت و آمد هوایی با برزیل را متوقف می کنند ، مقامات در داخل این کشور بدون ایجاد موانع برای ایمنی بیولوژیکی، بیماران را از یک کشور به کشور دیگر منتقل می کنند.

این متخصص پیشنهاد داد: “احتمالاً ما این نوع از ویروس کرونا  را به همه مناطق برزیل گسترش داده و پس از  60 روز با همه گیری گسترده تری روبرو خواهیم شد.”

28 ژانویه، تعداد موارد آابتلا  به ویروس کرونا در جهان از 100 میلیون نفر نیز گذشته است. از این تعداد ، بیش از 55.9 میلیون بیمار بهبود یافته و بیش از 2.1 میلیون نفر فوت کرده اند. بیشترین تعداد موارد شناسایی شده ابتلا در ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل مشاهده می شود.

از آغاز دسامبر 2020، از ظهور سویه های جهش یافته جدید ویروس کرونا  SARS-CoV-2 از انگلستان ، آفریقای جنوبی و برزیل خبر داده شده است. به نظر می رسد این انواع ویروس کرونا به راحتی گسترش می یابند و این می تواند به افزایش موارد ابتلا  ، مرگ و بستری شدن در بیمارستان منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.