انتقال بین شهری بیماران – آمبولانس ICU با تیم پزشکی

انتقال بین شهری بیماران با آمبولانس های عادی و آمبولانس مراقبتهای ویژه

مرکز آمبولانس شفا با در اختیار داشتن ناوگان آمبولانس ها در سطوح مختلف شامل آمبولانس های Type A ( عادی) و آمبولانس های Type B (کددار- مراقبتهای ویژه) و کادر پزشکی ورزیده و با تجربه آمادگی دارد بیماران را از تهران به مقاصد کلیه شهرهای کشور یا از شهرستانها به تهران منتقل نماید.

امکانات موجود در مرکز آمبولانس شفا به گونه ای پیش بینی شده که برای بیمارانی که دوره درمان را طی نموده اند از آمبولانس های عادی که هزینه کمتری نسبت به آمبولانس مراقبتهای ویژه دارند استفاده گردد تا هزینه مضاعف به بیماران تحمیل نشده و در عین حال از امکانات رفاهی مناسب برای عزیمت به شهرستانها برخوردارد شوند.

آمبولانس های مراقبتهای ویژه یا کددار (ICU – CCU)  نیز قابلیت های متعدد برای انتقال بیماران بدحال که در وضعیت ناپایدار هستند دارند. کادر پزشکی که در این آمبولانسها وظیفه مراقبت از بیماران را بعهده دارند از تحصیلکردگان رشته های پزشکی و با تجربه در انتقالات اورژانس هستند. آمبولانس های مراقبتهای ویژه مجهز به کلیه تجهیزات ICU و  CCU بوده و انتقال بیماران در مسیرهای طولانی یا کوتاه را انجام می دهند.

انتقال بین شهری بیمار

 

 

 

 

تمام شهرهای ایران تحت پوشش آمبولانس های مرکز آمبولانس شفا قرار دارند و متقاضیان می توانند برای بهره مندی از امکانات پیشرفته این مرکز در تمام ساعات شبانه روز با تلفن های مندرج در پایگاه اینترنتی مرکز آمبولانس شفا تماس بگیرند.

شفا همیشه با شما

آمبولانس بین شهری

آشنایی با ویژگی‌های انتقال بین شهری بیمار با آمبولانس عادی و آمبولانس مراقبت‌های ویژه

آمبولانس‌های عادی و مراقبت ویژه برای حمل و نقل پزشکی در شرایط اضطراری و غیر اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آمبولانس خدمات رسانی 24 ساعته دارند و می‌توانند با بهره‌گیری از تخصص و تجربه‌ی کادر درمان با سرعت بالایی بیماران را جابه جا کنند.

 کاربرد آمبولانس بین شهری در شرایط اضطراری

انتقال بین شهری بیمار با آمبولانس برای کسانی که در سفرهای جاده‌ای درگیر سوانح رانندگی شده‌اند یا شرایط جسمانی آن‌ها تغییر کرده و نیاز به درمان پزشکی تخصصی و سریع دارند ضرورت دارد. در این مواقع زمان، عامل مهمی برای نجات جان سانحه‌دیدگان است و با استفاده از خدمات آمبولانس بین شهری می‌توان بیماران را در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی یا بیمارستان رساند.

همچنین در شرایط حساس که فرد در محل کار یا منزل مجروح شده و لازم است بدون فشار یا حرکت به بیمارستان انتقال داده شود می‌توان از خدمات انتقال بین شهری آمبولانس استفاده کرد.

کاربرد آمبولانس بین شهری در شرایط غیر اورژانسی

خدمات جابه‌جایی بین شهری بیماران فقط برای اهداف اضطراری و اورژانسی نمیباشد . بیماران شهرستانی که وضعیت وخیمی ندارند و برای ادامه‌ی فعالیت‌های درمانی نیاز به حضور در بیمارستان‌های تهران یا استان‌های دیگر دارند هم می‌توانند از خدمات انتقال بین شهری استفاده کنند. زیرا انتقال بین شهری بیمار جزو وظایف آمبولانس‌های دولتی مستقر در بیمارستان نیست و بیماران باید از خدمات درمانی آمبولانس‌های بین شهری خصوصی استفاده کنند.

بیمارانی هم که بعد از دریافت خدمات درمانی در بیمارستان به شرایط جسمانی پایدار می‌رسند اما لازم است ادامه‌ی درمان و مراقبت‌ها را در منزل طی کنند می‌توانند از خدمات انتقال بین شهری به وسیله آمبولانس استفاده نمایند .

زیرا هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری به جز آمبولانس مناسب انتقال بین شهری بیماران نمیباشد ؛ در آمبولانس‌های بین شهری کابین بیمار به شکلی طراحی می‌شود تا شرایط مناسبی برای بیماران تامین شود و ویلچر، برانکارد جداشونده  و سایر خدمات مراقبتی و درمانی را در دسترس داشته باشند تا به صورت ایمن به مقصد برسند. در واقع علاوه بر انجام اقدامات ضروری برای تامین سلامتی بیمار لازم است شرایط راحتی و آسایش بیمار هم فراهم شود.

درصورت تمایل برای مواقع غیر اضطراری می‌توان آمبولانس را زودتر رزرو کرد تا برای جابه‌جایی به موقع بیمار مشکلی پیش نیاد.